۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

تشکل های دینی مخاطب خاص جهاد تبیین هستند

تشکل های دینی مخاطب خاص جهاد تبیین هستند

رامسر- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران تشکل های دینی و هیئات مذهبی را مخاطب خاص جهاد تبیین دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی‌اکبر درخشنده ظهر سه شنبه در آئین افتتاحیه اولین دوره معرفتی و مهارتی هیأت و تشکل‌های دینی منطقه شمال کشور عنوان کرد: تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی مخاطبان خاص رهبری در حوزه جهاد تبیین هستند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری بر کلید واژه جهاد تبیین بیان کرد: با وجود تأکیدات رهبری هنوز شاهدیم که آثار تحقق آن در جامعه قابل مشاهده نیست که این یا به دلیل قصور و کوتاهی در عملیاتی کردن آن است و یا هنوز فهم صحیحی از جهاد تبیین وجود ندارد.

حجت الاسلام درخشنده با اشاره به آیات قرآن که خداوند در آن به صراحت اعلام می‌دارد که راه و روش پیامبر دعوت به سوی نور و حق از راه روشنگری و بصیرت است عنوان کرد: این دعوت به نور و حق در مقابل جریان همیشگی تاریخی دعوت به تاریکی و طاغوت قرار دارد و این دعوت به حق جز با روش تبیین و جهاد تبیین محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: رهبری در خصوص جهاد تبیین انتظار خاص و ویژه ای از هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی دارند.

حجت الاسلام درخشنده افزود: ضرورت آسیب شناسی و ارائه راهکارهای کاربردی برون رفت از این آسیب هاست که ایجاد زنجیره تشکیلاتی تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی را در راستای جهاد تبیین ضروری کرده و منجر به شکل گیری دوره‌های معرفتی و تربیتی جاری ویژه مدیران سطوح مختلف هیأت‌ها و تشکل‌ها شده است.

گفتنی است دوره توانمند سازی، معرفتی و مهارت افزایی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی در آوردگاه تمدنی با عنوان «دوره ماه»، در راستای ارتقای آموزشی و توانمندسازی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد منطقه شمال کشور به مرکزیت شهر رامسر و به میزبانی اردوگاه هفتم تیر این شهر از امروز آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5788421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha